miercuri, 15 aprilie 2009

Dumnezeu te asteapta la semafor

miercuri, 15 aprilie 2009
"Asta se potriveste foarte bine aici", imi spune o voce si in cartea din fata mea o mana pune o brosura cu imagini colorate. Il las pe Anton Lupan cu Speranta lui, ridic nasul din carte si privesc in jur.
Astept sa se faca verde la semaforul de la Izvor ca sa trec ultima bucata de strada. In dreapta mea sta o femeie in varsta. Imi zambeste. Are parul alb, prins in coada si fata ridata. Poarta un pardesiu gri care ii ajunge pana la genunchi si in mana are un teanc de hartii si cateva carti. Ma uit la brosura si ii multumesc. Acum inteleg.

Daca nu termin de citit in metrou un fragment interesant dintr-o carte, am prostul obicei sa continui lectura pe strada in timp ce merg. Folosesc un semn de carte cu imaginea lui Iisus, pe care l-am primit cadou. Semnul sta la pagina pe care o citesc. Cu el se potriveste brosura.
Este o brosura din aceea a martorilor lui Iehova, cu oameni zambitori, multumiti si plini de iubire ce traiesc in mijlocul naturii. Cu familii care mangaie ursi si copii care hranesc un leu.

Semaforul arata in continuare rosu, dar pe strada nu sunt masini. Lumea incepe sa traverseze pe partea cealalta. Fac cativa pasi ca sa trec si eu. "Eu nu trec pe rosu. Tu?", ma intreaba femeia. Ma opresc brusc si ii raspund cu un "nu" care se vrea sigur, dar iese mai mult mirat. Numai noi ramanem sa asteptam culoarea verde.
Dupa ce traversam, imi povesteste ca este doctoranda in geografie, pe clima si de zece ani studiaza Biblia. Este convinsa ca schimbarile bruste de temperatura, trecerile de la cald la rece sunt semne prin care Dumnezeu vesteste sfarsitul lumii. "Doar asa se explica", spune ea. "Furtuni cu fulgere la mijlocul lui aprilie nu-s normale". Eu nu am nimic cu ploile si cu fulgerele, dar ii dau dreptate ca sa nu se simta prost. Oricum, nu am fost niciodata buna la geografie.

"Oamenii au nevoie de doua Biblii ca sa se mai poata mantui acum", continua femeia.
"Cred ca este de ajuns una", zic, inocenta.
"Nu, doua, doua", se inversuneaza ea.
Mai spune ceva despre venirea Mantuitorului si despre faptul ca pe Pamant vor ramane sa traiasca fericiti doar cei alesi.

Ma opresc la semaforul de pe Regina Elisabeta, spre liceul Lazar. Ea isi continua drumul de-a lungul bulevardului. Inainte sa plece, ma sfatuieste sa le dau si altora sa citeasca brosura si sa le vorbesc despre Dumnezeu. Chiar daca nu vor vrea sa asculte, macar mi-am facut datoria.

*
Respect convingerile religioase ale fiecarui om. Ale lui, pentru sine. Ca sa mi se para intemeiate si sa le accept, am insa nevoie de argumente si contradictii, nu de scenarii apocaliptice cu finaluri utopice. Imi plac oamenii care nu se sfiesc sa intrebe "de ce?", dar il accepta ca raspuns si pe "nu stiu".

Jimmy

11 comentarii:

iulia spunea...

Foarte bun postul; chiar imi place. Si tu stii ca eu nu laud mult sau des :P Imi place mult si inversiunea din prima propozitie... mai ales ca eu a trebuit sa citesc toata scrierea ca sa ma prind de prima propozitie.. deh... mai inceata, eu.

Ar trebui sa recunosc semnul de carte?

Ultimul paragraf, intr-u totul de acord

Jimmy spunea...

Dap, din cauza semnului tau ma agata lumea pe strada.:p

Mc de aprecieri. Poate nu e vina ta ca nu te-ai prins cum e cu prima fraza, ci a celui care a formulat-o.

Irina spunea...

Doamna m-a abordat si pe mine o data, pe un peron la metrou, nu mai stiu care. Parca Victoriei. A inceput sa-mi zica (era 1 martie) ca de ce doar in ziua aceasta lumea isi amineste de cei dragi si le cumpara flori? Doar in ziua aia ii iubesc? Iubirea nu se exprima in fiecare zi? Ca ea duce flori zilnic pentru cei pe care ii iubeste blabla. Eu am zis ca poate nu au bani...

Apoi nu stiu cum a ajuns ea la ce ti-a spus si tie, ca ea e doctoranda in geografie, pe poluarea atmosferei si ca studiind zilnic presiunea, temperatura, etc a observat schimbari foarte mari si se intreaba spre ce se indreapta lumea asta. Si mi-a aratat o brosura cu un fel de icoana, scris jos "Va supravietui aceasta lume?". Si ma intreaba pe mine... va supravietui? Eu i-am zis ca nu stiu ... incercam sa o evit ca stiam ca vrea sa intru in vreo secta. "Dar dumneavoastra veti supravietui?" Aproape imi venea sa rad... sa supravietuiesc cui? Cine ma ameninta? I-am zis ca nu stiu daca am de cine sa ma tem. M-a mai intrebat insistent cate ceva, nu-mi amintesc exact cuvintele, dar concluzia ei a fost "Deci nu va intereseaza de viata dvs. Am inteles, larevedere" si a plecat cu nasul pe sus.

Nu m-a impresionat cu nimic ce avea de spus, pentru ca nu cred ca imi vroia binele, dar obtinea secta ei un avantaj daca isi mai gasea membri. Sunt sigura ca nimeni nu face nimic pe gratis unor oameni complet straini.

iulia spunea...

Hmm, Ursu cu Sapca, ar trebui sa recunosc mai multe... nu doar un semn.
Nu e vina mea ca te lasi agatata pe strada :P. In plus, aveam prea multe si nu stiam cum sa scap de ele :D

In alta ordine de idei, am tot urmarit diversi meteorologi cu diverse specializari si toti spuneau ca nu e asa mare minune ce se intampla acum, atmosferic vorbind. Cica au mai fost surprinse astfel de fenomene de-a lungul vremii in diverse state. Oricum, lumea asta trebuie sa se si sfarseasca la un moment dat... orice inceput are si un sfarsit, nu!?

Jimmy spunea...

@Irina: Ma intreb daca tanti nu se plictiseste sa tot zica aceleasi lucruri oamenilor de pe strada. Tu nu i-ai facut jocul si ai suparat-o:p

@Iulia: Cred ca ce se intampla cu clima e din vina omului, nu pedeapsa lui Dumnezeu si mai cred ca tanti aia nu are nimic de-a face cu geografia.

Daca omul nu era muritor, probabil nu ar fi avut nevoie de religie, de filosofie sau de alte stiinte care sa caute esenta vietii pentru a minimaliza teama de moarte.

Sa savuram asteptarea la o cana de ciocolata calda:)

Irina spunea...

si eu am auzit prin multe parti ca ceea ce se intampla cu clima e normal, asa sustin geografii. ca e ceva ciclic, s-a mai intamplat si se va mai intampla. probabil totusi ca si omul are de data asta o contributie :(

iulia spunea...

Jimmy, am spus eu ceva de Dumnezeu?

Anonim spunea...

Felicitari!
Acest blog a fost selectat pentru ZBB ( Ziua Bloggerilor Bucuresteni – 30 mai ). Este primul eveniment offline al bloggerilor din Romania. Informatii si inscrieri pe zbb-2009.ro Te asteptam in echipa de protocol a festivalului !

Jimmy spunea...

@Iulia: Nu tu, tanti. Tu ai zis doar de sfarsitul lumii.
Sunt de acord intr-o oarecare masura cu normalitatea si ciclicitatea vremii, dar mi-e dor de o iarna cu zapada.

iulia spunea...

Du-te in Antarctica

T. spunea...

hmm:-w...tanti doar isi facea datoria...cred:D... si de ce 2 biblii??


eu una cred k m`as fi ingrozit sa imi zpuna cineva k nu trece pe rosu...eu trec?? nu stiu d c , dar sunt sigura k m`as fi ingrozit..daca mi s`ar fi intamplat ceva daca nu o ascultam...in fine... felicitari ptr postare...mi`a atras atentia