miercuri, 24 iunie 2009

Gogol Bordellian

miercuri, 24 iunie 2009
Preocupat fiind cu licenţa, n-am mai scris de mult pe blog. Între timp, am mers la concertul Gogol Bordello din Herăstrău şi, în sfârşit, la Oblomov la teatrul Bulandra.

Concertul a fost un amestec de pălincă şi ţambal, whisky şi vodcă, muzică lăutărească şi acorduri ascuţite de chitară. Căci în deschidere au cântat Taraf de Haidouks, un taraf de români care, pare-mi-se, provin de la faimoasa pepinieră de lăutari din Clejani. Să-i fi văzut pe cei mai duri punkeri, cu cele mai multicolore şi gelate creste şi pe cei mai pacifişti dintre hippioţi, legănându-se în româneasca horă sau ţopăind pe-o sârbă.



A urmat, după o pauză interminabilă care a durat o oră, taraful din America, cei de la Gogol Bordello. Votcă şi whisky, pentru că formaţia e alcătuită din doi ruşi, un ucrainean, Eugene Hutz, emigrat de mic copil în America, un evreu, un etiopian şi un american. Plus două dansatoare, o chinezoaică scoţiană şi o tailandeză americană. Ei ar cânta ceea ce se cheamă gipsy-punk. De înţeles versurile nu prea le-am înţeles, dar am sărit şi am dansat la fel ca toată lumea. La bis, se pare că Gogol Bordello şi Taraf de Haidouks au cântat împreună, dar noi n-am mai prins osmoza, căci ne grăbeam să prindem metroul.



Din cauza unor probleme tehnice ( dispariţia cablului de date ), vom reveni ceva mai târziu cu poze de la concert.

A urmat prezentarea licenţei, care a durat nici cinci minute. Se pare că profii se grăbeau şi ei la vreo sindrofie.  Dar stresul şi adrenalină sunt de nemăsurat. Pentru relaxare, am mers ziua următoare la teatru. La piesa Oblomov de la Bulandra, în regia lui Alexandru Tocilescu. Dar despre asta, altă dată.

Surse: www.bulandra.ro, Metropotam and, of course, You Tube

Cristi

1 comentarii:

Alex spunea...

Foarte fain canta Gogol Bordello, imi plac :)

ps: a fost faina faza cu "probleme tehnice"