miercuri, 23 septembrie 2009

Guerilla Marketing ( partea a 2-a )

miercuri, 23 septembrie 2009
Conceptul de guerilla marketing a evoluat de-a lungul timpului. Astăzi, el este folosit pentru a desemna:

Marketingul viral se referă la folosirea reţelelor sociale pentru a creşte notorietatea unui brand. Scopul său este crearea unui mesaj publicitar atractiv care să-i determine pe utilizatori să îl transmită mai departe, benevol, cunoscuţilor. Poate lua forma unor filmuleţe amuzante sau interesante, unor imagini neobişnuite şi chiar a unor mesaje text. Un viral se poate transmite prin: e-mail (word of e-mail), word of mouth, servicii de Instant messaging (Yahoo Messenger, Google IM), bloguri, site-uri de socializare online (Hi5, Facebook, MySpace), site-uri de divertisment.

Un exemplu cunoscut de viral este spotul la ciocolata Cadbury Dairy Milk, Gorilla, din anul 2007. Campania a cuprins panouri publicitare, printuri in ziare şi reviste, precum şi spoturi la TV şi în sălile de cinema. Clipul prezintă o gorilă care bate la tobe şi a beneficiat de 500 000 de vizionări în prima săptămână de la încărcarea sa pe Youtube. Compania Cadbury a raportat în 2007 o creştere a vânzărilor cu 9% faţă de anul precedent, iar melodia In the air tonight, folosită în reclamă, a cunoscut o creştere semnificativă a downloadurilor şi a atins poziţia 14 în UK Singles Chart.



Un alt exemplu este campania Have it your way de la Burger King, lansată în 2001, care cuprinde un website unde utilizatorii pot da comenzi unui om îmbrăcat într-un costum de pui. Personajul, numit Puiul Serviabil (Subservient Chicken), poate să danseze ca Michael Jackson, să stea în mâini, să se învârtă, să simuleze zborul, să se lupte cu un adversar imaginar, în funcţie de comenzile pe care le primeşte, ilustrând sloganul campaniei Get chicken just the way you like it. Când i se spune să mănânce de la McDonald’s, puiul îşi bagă degetul pe gât şi se strâmbă dezaprobator. Dă cu clicku' aici să-i zici puiului de la Burger King ''Zboară, puiule, zboară!'' ( În engleză, că nu înţelege româneşte ). O listă a comenzilor pentru pui aici.

Marketingul ambiental
( ambient marketing ) înseamnă personalizarea unor obiecte din mediul înconjurător cu însemnele unui brand astfel incât să fie uşor de observat de către trecători sau transformarea unui spaţiu într-o experienţă inedită pentru consumator. De exemplu, o firmă producătoare de smoothie  şi-a îmbrăcat maşinile care fac livrări într-un covor de iarbă adevărată.






Sursa poze: www.weburbanist.com

Buzz marketing. Termenul de buzz marketing desemnează o tehnică de marketing prin care se creează rumoare în jurul unui produs, companii sau serviciu. Sau chiar în jurul unui film. Cel mai bun exemplu este lansarea filmului The Blair Witch Project, care a fost însoţită de răspândirea zvonului că evenimentele din film ( trei tineri dispar într-o pădure în timp ce filmau un documentar despre o creatură misterioasă ) ar fi reale. În acest caz, promotorii filmului au lansat acest zvon pe diferite siteuri şi forumuri.

Va urma ( din nou )

Cristi

0 comentarii: