luni, 7 septembrie 2009

De ce, domn'e, de ce?

luni, 7 septembrie 2009
In coltul din dreapta sus al acestui blog cu redactori lenesi sade de ceva timp o cercetare extrem de putin relevanta in contextul politic actual al Romaniei preelectorale.

Conform sondajului efectuat pe aproape 25 de persoane cititore (e posibil ca eu sa fi votat de doua ori, nu mai stiu exact), cei care vor intra in turul doi al alegerilor pentru presedinte, cu cate 8 voturi fiecare, sunt principele Radu Duda si Crin Antonescu, cel fara de titlu nobiliar. Pacat ca Duda s-a retras.

Ce nu inteleg eu este de ce nu mai candideaza de fapt. In comunicatul de presa prin care isi anunta retragerea, Radu Duda spunea ca nici dreapta, nici stanga axei politice, nici mass-media nu l-au inteles si sustinut in proiectul lui de a face Romania altfel. Oare era treaba contracandidatilor sai sau a presei sa imbratiseze programul de campanie al domnului Duda si sa il popularizeze ca fiind cel cu adevarat salvator? Nu era mai degraba misiunea lui sa castige increderea oamenilor si sa arate ca el va face cu adevarat ceea ce au promis si altii? Altfel, de ce s-a mai bagat?

In acelasi comunicat se afirma ca in sondaje Radu Duda avea 12% din sustinerea romanilor. Ultimul sondaj pe care l-am gasit eu (profesionist, de data asta), cel facut de CURS la sfarsitul lui iulie, ii atribuie in jur de 3%. Nu stiu care dintre date sunt mai aproape de adevar, dar ma gandesc ca orgoliul sau (al sau, nu al Casei Regale, caci nu Casa Regala s-ar fi prezentat la vot in fata romanilor) nu ar fi suportat niste alegeri in care sa primeasca numai 3% din voturi. Poate din cauza asta s-a retras din cursa care promitea atata glorie.

Principele Duda nu a reusit sa fie nici macar candidat pana la capat. A abandonat, dand vina pe Basescu, pe istorie, pe societatea civila, numai pe el nu. Lipsa de consecventa sau lasitate? Se pare ca o lupta pierduta este mai rusinoasa decat o batalie nepurtata. Habar n-am. V-am zis ca n-am inteles nimic.

Jimmy

1 comentarii:

iulia spunea...

Cine-i dom'ne Duda asta? Ce atatea titluri nobiliare, atatea case regale!? Ce presedinte? Un principe care a primit titlul de la sotie... ce barbat..